Sekot līdz
Liqui Moly
Pirkumu grozs (0)
Kopējā summa 0.00 EUR
Jaunās paaudzes Molygens15.02.2016

Mūsdienās ražojot dzinējus ir svarīgi, lai tie būtu ne tikai izturīgi, bet arī ekonomiski un videi draudzīgi. Ekoloģiskās prasības sāka diktēt savus „spēles noteikumus” un piedevas, kuras satur sēru un fosforu, nespēj nodrošināt mūsdienu izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmas ilglaicīgu darbošanos. Pēdējā desmitgadē, rūpējoties par ekoloģiju, automobiļu ražošanā notika „klusā revolūcija” . Dzinēja un izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmas kontrukcijā tika veiktas nopietnas izmaiņas. Cenšoties samazināt degvielas patēriņu, ražotāji pārskatīja svarīgu detaļu uzbūvi: kompresijas gredzeniem tika samazināts biezums un stingrība, ieliķņus izveidoja plānākus, savukārt, virzuļiem samazināja augstumu.

Izmainoties materiāliem un parādoties jauniem sakausējumiem, tika izveidoti arī jauni dzinēji, kuros sāka lietot zemas viskozitātes eļļas un slodze dzinējiem tikai palielinājās. Strauji saasinājās jautājums, kā pasargāt detaļas no pārāk ātras nolietošanās un primārā atbildība bija tieši motoreļļām. Tomēr jaunu eļļu izstrāde un ražošana nevarēja pilnībā atrisināt problēmu.

Ievērojot šos nosacījumus, LIQUI MOLY kompānija patstāvīgi veica pētījumus savu produktu attīstības jomā un, apliecinot līderību ražojot produktus dzinēja resursu uzlabošanai, ievieš jaunu produktu līniju – Molygen NG. Jaunajā produktu līnijā iekļautas gan standarta, gan zemas viskozitātes motoreļļas, kā arī aizsargājoša piedeva. Jaunajā produktu līnijas izveidē izmantota vairāk nekā 50 gadu pieredze ražojot eļļas un piedevas, kuras rūpējas dzinēja aizsargāšanai pret nodilumu, iekarojot automīļu uzticību visā pasaulē.

Jaunās līnijas produkti pilnībā atbilst mūsdienu motoreļļu prasībām (zema viskozitāte un savienojamība ar izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmu) un nodrošina nepārspējamu dzinēja aizsardzību ekstrēmos apstākļos. Jaunās līnijas produkti ne tikai neatpaliek no iepriekšējās paaudzes, bet bieži vien apsteidz to.

Rezultātu sasniegšanai tika veikta pāreja no tīrās molibdēna organiskās antifriktīvās piedevas uz molekulārās berzes kontroles (MFC – Molecular Friction Control) hibrīdtehnoloģiju, kas balstīta uz molibdēna un volframa antifriktīvā savienojuma izmantošanu.

Tieši volframa savienojums jaunajā pretberzes Molygen NG piedevas sastāvā atrisināja pārāk ātru jauno un jaudīgāko dzinēju, kas izveidoti no uzlabotām detaļām, nolietošanās problēmu . Volframa klātbūtne nodrošināja ne tikai berzes virsmas izmaiņas, bet arī iedarbības ātrumu. Jaunās eļļas efekts parādās gandrīz uzreiz pēc ieliešanas motorā. Pateicoties inovatīvajām piedevām, radās iespēja izveidot produktu, kas pārspēj jaunākos standartus (API SN/ILSAC GF-5).

MFC tehnoloģijas apraksts

Jaunajās LIQUI MOLY Molygen New Generation eļļās tiek pievienots molibdēna – volframa antifriktīvais savienojums, kas ir unikāls un vienlaicīgi uzlabo vairākas svarīgas eļļas īpašības.

1. Antifriktīvās īpašības, MFC – tehnoloģija

Piedeva īpaši aktivizējas brīžos, kad dzinējam ir vislielākā slodze: aukstā palaišana, brīži, kad eļļa nepaspēj vēl sasniegt visas eļļošanas vietas un ir palielināta slodze, brīžos, kad eļļas kārtiņa vairs nespēj sadalīt berzes virsmas.

 

(attēlā – Izmantota jauna MFC (Molecular Friction Control) tehnoloģija . Volframa-molibdēna organiskā piedeva . Nav analogu . Divreiz mazāka berze . Par 20-30% samazina nolietojumu . Iedarbojas pat līdz 50 000 km . implantētie joni . modificētais virsējais slānis . kristālisks sietiņš no izejošā savienojuma )

Darbības mehānisms: piedeva uzreiz nodrošina divu mehānismu berzes samazināšanos. Ķīmiski izlīdzina virsmas mikronelīdzenumus, un tajā pašā laikā leģē, piesātina berzes virsmu ar volframa un molibdēna molekulām. Vienlaicīgās izmatošanas rezultātā veidojas sinerģiskajais efekts, ievērojami uzlabojot virsmas izturību. Šādas hibrīddarbības ietekmē, salīdzinot ar analoģiskas viskozitātes un specifikācijas eļļām, berze samazinās pat divreiz, rodas nepārspējama aizsardzība pret plaisām un kopējais nolietojums samazinās par 25-30%. Lai sasniegtu optimālu efektu berzes un nolietojuma samazināšanai, nepieciešams divreiz mazāk piedevas nekā vecās paaudzes Molygen eļļām. Lai realizētu 100% efektu eļļai nevajag daudz laika, rezultātu var pamanīt jau pusstundu pēc dzinēja darbības ar nomainītu eļļu. Nostiprinātais slānis uz metāla saglabājas līdz 50 000 km nobraukuma, pat tādā gadījumā, ja nākamajā automobiļa apkopē tiek izmantotas cita veida eļļas.

Ko iegūst patērētājs? Ātru efektu. Iespēju  ekspluatēt automašīnu pie smagiem nosacījumiem, vieglu dzinēja palaišanu aukstos laikapstākļos, kad dzinējs vēl nav uzsilis. Dzinējs darbojas klusāk un salīdzinot ar līdzīgām eļļām, kurām ir tāda pati viskozitāte un pielaides, degvielas patēriņš samazinās par 3-5%. Uzlabojas dzinēja darbība,  palielinās produktivitāte un veiktspēja. Pie pārslodzes rodas iespēja dzinēju pasargāt no pārkaršanas. Ievērojami samazinās varbūtība, ka radīsies negaidīti mehāniski bojājumi. Samazinās kopējie ekspluatācijas izdevumi.

 

(attēls – Molekulārās berzes kontroles (MFC) darbības mehānisms . Berzes virsmu iedarbība . Virsmas mikrodefektu apstrāde . Negludumu izlīdzināšana . Virsmas izturība paaugstinās. Veidojas noturīgs škidrums no molibdēna un volframa karbīda kristāliem . Uz virsmas nostiprinājies slānis sasniedz desmit mokrometru* biezumu . *mikrometrs –  Ārpussistēmas garuma mērvienība, kas vienāda ar metra miljondaļu. )

2.Mazgājošās īpašības, MFC – tehnoloģija

Pateicoties virsmas modifikācijai un papildus mazgājošajiem komponentiem, uz dzinēja detaļām neveidosies un noturēsies laku piesārņojums.

Pateicoties berzes samazinājumam berzes pāros kopējā eļļas temperatūra pazeminās, tādēļ tendence uz nosēdumu veidošanos ir mazāka.

Ko iegūst patērētājs? Vienmēr tīru dzinēju, nodiluma samazinājumu un dzinēja resursu uzlabošanos, tā kā jebkurš piesārņojums ir abrazīvs.

3. Paaugstinātas antikorozijas īpašības, MFC – tehnoloģija

Modificētās virsmas apveltītas ar paaugstinātu antikorozijas izturību. Patērētājs iegūst: pilnīgi darbspējīgu dzinēju, bez korozijas un iekoksēšanas pēc ilgas dīkstāves. Iespēju izmantot degvielu ar spirta saturu, kā E10, E85 vai pat gāzes kondensātu bez negatīvām sekām dzinējā.

4. Eļļas nodegumpatēriņš, MFC – tehnoloģija

Tehnoloģija ļāva izmantot jaunās paaudzes HC* bāzes eļļas ar pastiprinātu izturību pret ļoti augstu uzliesmošanās temperatūru un samazinātu iztvaikojamību.

Ieguvumi: salīdzinot ar vecās paaudzes eļļām, sevišķi zems patēriņš eļļas nodegumam (25-30%). Tā kā tiek sadedzināts mazāk produkta, dzinējs ir tīrāks un mazāk jāpatērē eļļa pieliešanai.

*HC – hydrocracking  (no angļu val. hidrokrekings)  

5. Ekoloģija, savienojamība ar izplūdes gāzu pēcapstrādes iekārtām. MFC – tehnoloģija.

Papildus pretberzes komponentu dēļ radās iespēja samazināt sēra un fosfora daudzumu līdz ekoloģisko eļļu līmenim MidSAPS.

Patērētāja ieguvumi: iespēja izmantot eļļu pašās jaunākajās benzīna automašīnās nebojājot katalizatoru.

Molygen New Generation papildus plusi

1. Līnijā iekļautas dažādas viskozitātes eļļas, tādēļ šīs līnijas produktus iespējams izmantot vairākumā gadījumu: ne tikai automašīnām ar nobraukumu, bet arī jauniem automobiļiem, tajā skaitā, garantijas auto bez īpašām prasībām.

2. Eļļas krāsa ir gaišāka, pievienotā fluorescējošā zaļā krāsa ir daudz stabilāka ekspluatācijā, noturīga pret pārkaršanu. Izmantojot ultravioleto staru lampu, vieglāk noteikt eļļas noplūdes vietas.

Pārbaužu rezultāti

Vācijā jaunā eļļa izturēja stingru pārbaudi berzes testēšanas mašīnā, kas imitē eļļas iedarbību pie virzuļa gredzeniem. Izmantojot Molygen New Generation tika pierādīts, ka nodilums samazinās par 30%. Krievijā un Ukrainā eļļu testēja daudzos pārbaudījumos ārpus simulatora, iekļaujot gan dažādu zīmolu vieglos automobiļus, gan vieglo komerctehniku. Rezultāti liecināja, ka salīdzinājumā ar citām mūsdienu eļļām, lietojot Molygen New generation eļļu, dzinēja kalpošanas laiks var palielināties, samazinās izdevumi uz degvielu un eļļu.

 

(attēls – SRV* tests . Berzes koeficients . Nolietojuma indekss . * SRV tests – lineāro svārstību tests)

Molygen New Generation produktu līnijas apraksts

Molygen New Generation līnijas eļļas ir ar mūsdienu automobiļu dzinējiem nepieciešamo viskozitāti, tādēļ to var izmantot gan Eiropā, gan Amerikā, gan Azijā ražotajos autmobiļos. Molygen New Generation eļļas piemērotas vieglajām automašīnām, arī apvidus auto un vieglajām kravas mašīnām, kā arī var lietot gan benzīna, gan dīzeļdzinējos. Produkti pārbaudīti dzinējos ar turbopūti. Produkti paredzēti arī normāli funkcionēt apstākļos pie nestabilas kvalitātes degvielas vai lietojot biodegvielu.

Īpašas rekomendācijas

1. Autmobiļiem, kuri pakļauti palielinātai slodzei un ekstremāliem apstākļiem (agresīvs braukšanas stils, bezceļiem, bieža aukstā palaišana un īsiem nobraukumiem).

2. Automobiļu vadītājiem, kas bieži braucot ar auto atrodas sastrēgumos.

3. Automobiļiem, kas ir vecāki par 3-4 gadiem un ar 100 000 – 150 000 km nobraukumu, lai ievērojami pagarinātu automašīnas lietošanas laiku.

4. Jaunās paaudzes Āzijā un Amerikā ražoto automobiļu zīmoliem, kuriem piemērotas enerģiju taupošās eļļas no ILSAC GF-4, GF-5 klases.